Koepelvereniging DNA (de Nederlandse Associatie) doet mee

De koepelvereniging De Nederlandse Associatie met 125 professionele verenigingen als lid doet mee met ons.

Dit is een mooie start van ons AVG-programma. De leden van DNA profiteren zo van een zeer laag tarief. Mathieu Daalder, directeur van DNA: “Ik vind dit een heel goed initiatief waar ik graag aan meedoe, want de nieuwe AVG-wet is voor verenigingen best lastig. Het AVG-programma doorlopen is heel eenvoudig en helpt onze leden  om te voldoen aan de nieuwe wet.”

De samenwerking geeft DNA toegang tot alle informatie over de aankomende wetgeving (Europese verordening), te verwachten ontwikkelingen, nieuws en praktijkcases, en zorgt ervoor dat DNA die kan delen met alle leden. De Stichting levert al het materiaal kant-en-klaar aan. DNA gaat die kennis delen met haar leden omdat de nieuwe wet heel lastig te implementeren is.

In de nieuwe wetgeving zijn de boetes hoog en de bestuurlijke en directie aansprakelijkheid die daaruit kunnen voortvloeien onwenselijk. Het is dus essentieel dat verenigingen, brancheorganisaties en beroepsorganisaties de implementatie zo goed mogelijk regelen. Het is dan ook van groot belang dat de kennis en expertise van de Stichting AVG voor verenigingen zoveel mogelijk individuele verenigingen bereikt.

2017-07-13T11:39:51+00:00