Oplossing voor verenigingen

AVG-programma in 15 stappen

Oplossing voor verenigingen 2018-04-23T12:24:54+00:00

De Stichting AVG voor verenigingen heeft een 15-stappenplan ontwikkeld waarmee verenigingen op een relatief gemakkelijke manier kunnen voldoen aan de eisen van de wet.

Gemakkelijk wil niet zeggen dat het een uurtje werk is. Er valt heel wat te doen, maar doordat we alles stap voor stap doorlopen, missen we niets. Aan het eind van de weg is er een verklaring waarmee je kunt aantonen dat de vereniging al de noodzakelijke maatregelen heeft genomen.

DE MAKKELIJKSTE OPLOSSING VOOR AVG:

• AVG-programma in 15 stappen
  • Uitleg video bij elke stap
  • Registraties persoonsgegevens
  • Registratie procedures
  • Opleidingsvideo medewerkers
  • Datalek stappenplan inbegrepen
  • Inclusief contracten
  • Verwerkersovereenkomst
  • Privacy policy
  • Invulformulieren bij elke stap
  • Gratis updates
  • Gratis nieuwsvoorziening
  • FAQ inbegrepen
  • ISO 9001 & NEN 7510 server
  • ISO 27001: 2013
  • Doe-het-zelf AVG-verklaring

DE MAKKELIJKSTE OPLOSSING VOOR AVG:

• AVG-programma in 15 stappen
  • Uitleg video bij elke stap
  • Registraties persoonsgegevens
  • Registratie procedures
  • Opleidingsvideo medewerkers
  • Datalek stappenplan inbegrepen
  • Inclusief contracten
  • Verwerkersovereenkomst
  • Privacy policy
  • Invulformulieren bij elke stap
  • Gratis updates
  • Gratis nieuwsvoorziening
  • FAQ inbegrepen
  • ISO 9001 & NEN 7510 server
  • ISO 27001: 2013
  • Doe-het-zelf AVG-verklaring

OOK MEEDOEN?

Meld je aan voor het programma

OOK MEEDOEN?

Meld je aan voor het programma

DE AVG GELDT OOK VOOR VERENIGINGEN, MAAR WAAR HAAL JE DE TIJD EN KUNDE VANDAAN?

Aan deze nieuwe wet moet ook jouw vereniging voldoen. En dat is maar goed ook, want op deze manier gaan we extra zorgvuldig met alle persoonlijke gegevens om. De AP (Autoriteit Persoonsgegevens) zal toezicht houden op naleving van de AVG en kan hoge boetes uitdelen. Maar waar haal je de tijd en kunde vandaan om te voldoen aan alle eisen?

De makkelijkste manier voor verenigingen om aan de nieuwe AVG-wet (privacywet) te voldoen is ons AVG- programma te volgen. Samen met ons loop je stap voor stap door het programma tot je privacybeleid is vormgegeven.

WAT MOETEN WE ALLEMAAL KUNNEN AANTONEN?

Aantoonbaar alle vrijwilligers/bestuurders/medewerkers informeren, opleiden en hen een geheimhoudingsverklaring laten tekenen.

Handige instructievideo die je kunt afspelen voor je bestuur, vrijwilligers, medewerkers en alle andere betrokkenen. Tevens is er een handige instructiekaart ontworpen die je aan iedereen kunt geven. De geheimhoudingsverklaring kan op papier staan, maar kan ook digitaal in het AVG-programma worden opgesteld.

MOET ER IETS JURIDISCH GEREGELD WORDEN?

Ja, dat moet zeker. Juridisch moet er één en ander vastgelegd worden. Verder moet je je contracten met je IT-leveranciers op orde brengen. Gebruik standaardcontracten die wij hebben ontworpen of sluit aan bij leveranciers die zelf al contractueel aan de AVG-uitgangspunten voldoen.

De juristen van de Stichting AVG hebben ons stappenplan op zijn juridische merites gecheckt. Als jij zorgvuldig met ons samenwerkt, is je risico minimaal. Verder hebben wij diverse standaardcontracten voor je klaargezet. Vul je eigen gegevens in en klaar is Kees.

HOE WETEN WE WAT WE MOETEN VASTLEGGEN?

Wat moet je allemaal doen: Vastleggen welke persoonsgegevens je allemaal bijhoudt, zoals naam, adres, postcode, woonplaats, mobiele nummers, e-mailadressen, bankrekeningnummers. En (als dat het geval is) bijzondere gegevens, zoals gezondheidsproblemen, allergieën of zaken die gaan over politieke voorkeur, afkomst en andere bijzondere gegevens.

Makkelijke invulvelden, heldere uitleg video bij elk onderwerp, makkelijke checklist en stap voor stap toelichting en ondersteuning.

WAT ZIJN WE VERPLICHT OP HET VLAK VAN IT-BEVEILIGING?

Beveiligen van je IT- zaken, je Excel-bestanden of CRM of lokale ledenbestand, je mail, en je tablets, laptops en smartphones met ledengegevens. Je bent verplicht voor goede beveiligingssoftware zoals antivirusprogramma’s te zorgen.

Uitleg in duidelijke stappen wat je precies moet regelen en hoe. Tips en tricks voor beveiliging, back-up en mobiele telefoons, alles met duidelijke video ondersteuning.

DE AVG GELDT OOK VOOR VERENIGINGEN, MAAR WAAR HAAL JE DE TIJD EN KUNDE VANDAAN?

WAT MOETEN WE ALLEMAAL KUNNEN AANTONEN?

MOET ER IETS JURIDISCH GEREGELD WORDEN?

HOE WETEN WE WAT WE MOETEN VASTLEGGEN?

WAT ZIJN WE VERPLICHT OP HET VLAK VAN IT-BEVEILIGING?

DOE MEE VIA JE VERENIGING

DOE MEE VIA JE VERENIGING