Alles gewoon goed geregeld

Alles gewoon goed geregeld 2017-11-07T10:54:38+00:00

25 mei 2018 gaat de nieuwe wet, die in 2016 is opgesteld, in. Niet voor niets heeft iedereen ruim de tijd om aan de nieuwe wet (verplichting) te voldoen. Om het goed te regelen heb je simpelweg even de tijd en de juiste expertises nodig. Voor de wet is het nodig om aantoonbaar en bewijsbaar privacyzaken te regelen, bestanden vast te leggen, software te updaten, een privacy disclaimer op te nemen en een procedure te hebben voor mensen die niet meer in je gegevensbestand willen voorkomen.

Maar wat als ik niks doe? Dat is een vraag die wij regelmatig krijgen. Het antwoord is simpel. Er hoeft niet direct iets te gebeuren. Voor hetzelfde geld gaat alles goed. Maar wat als je een controle krijgt, of erger nog, wat als er gevoelige gegevens van jouw leden op straat komen te liggen? Deze situaties wil je uiteraard voorkomen. Bovendien kan het bestuur/de directie hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden.

Zorg dat alles op orde is, zie het niet puur als een wet waar je aan moet voldoen. Sta voor de intentie van de wet dat we met z’n allen zorgvuldig met persoonlijke gegevens om willen gaan. De wet is dan een mooie check en onze AVG-verklaring het bewijs dat je er alles aan doet om correct met gegevens om te gaan.

De AVG-wet is niet vrijblijvend. Zorg dat je op tijd privacyzaken hebt geregeld en vastgelegd. In 15 stappen kunnen wij jou daar bij helpen. Dat scheelt een hoop gedoe.